Technische ondersteuning
Ik kan de printer van de school niet vinden op mijn chromebook. Wat kan ik doen?
- Er staat enkel 'opslaan in pdf':
- Klik op het pijltje naast 'opslaan in pdf'
- Klik op 'Meer bekijken'.
- Normaal zou hier een lijst moeten staan met alle printers die voor jou beschikbaar zijn.
- Als de printer die je wil er niet tussen staat, contacteer dan de ICT dienst.
Mijn bord heeft geen touch meer. Wat kan ik doen?
- Kijk na of in je dockingstation (klein bakje dat aangesloten wordt aan de chromebook) er 2 kabels inzitten (HDMI kabel en USB kabel). De HDMI kabel is voor het beeld, de USB kabel is voor de touch. Zorg dus dat de USB kabel inzit.
- Kijk na of de USB kabel is aangesloten op het bord. In het bord zouden ook twee kabels moeten inzitten (HDMI kabel en USB kabel).
- In sommige gevallen zitten er ook tussenstukjes tussen deze USB kabel. Zorg dat deze ook goed verbonden zijn.
- Als geen van bovenstaande zaken geholpen heeft, contacteer dan de ICT dienst.
Mijn chromebook doet raar (wil niet opladen of maar langs 1 kant, sommige usb poortjes willen niet werken). Wat kan ik doen?
- Start je chromebook eens opnieuw op.
- Als dit niets heeft veranderd zet dan je chromebook uit.
- Houd het
ingedrukt en tik kort op de aan/uit knop.
Hou het
ingedrukt tot de chromebook is opgestart.
Als dit het probleem niet heeft opgelost, contacteer dan de ICT dienst.
Mijn chromebook zit vast. Wat moet ik doen?
- Druk de aan/uit knop in voor 15 seconden.
- Start de chromebook opnieuw op.