Technische ondersteuning

Ik kan de printer van de school niet vinden op mijn chromebook. Wat kan ik doen?

  • Er staat enkel 'opslaan in pdf':
    1. Klik op het pijltje naast 'opslaan in pdf'
    2. Klik op 'Meer bekijken'.
    3. Normaal zou hier een lijst moeten staan met alle printers die voor jou beschikbaar zijn.
    4. Als de printer die je wil er niet tussen staat, contacteer dan de ICT dienst.


Mijn bord heeft geen touch meer. Wat kan ik doen?

  1. Kijk na of in je dockingstation (klein bakje dat aangesloten wordt aan de chromebook) er 2 kabels inzitten (HDMI kabel en USB kabel). De HDMI kabel is voor het beeld, de USB kabel is voor de touch. Zorg dus dat de USB kabel inzit.
  2. Kijk na of de USB kabel is aangesloten op het bord. In het bord zouden ook twee kabels moeten inzitten (HDMI kabel en USB kabel).
  3. In sommige gevallen zitten er ook tussenstukjes tussen deze USB kabel. Zorg dat deze ook goed verbonden zijn.
  4. Als geen van bovenstaande zaken geholpen heeft, contacteer dan de ICT dienst.

Mijn chromebook doet raar (wil niet opladen of maar langs 1 kant, sommige usb poortjes willen niet werken). Wat kan ik doen?

  1. Start je chromebook eens opnieuw op.
  2. Als dit niets heeft veranderd zet dan je chromebook uit.
  3. Houd het ingedrukt en tik kort op de aan/uit knop.
  4. Hou het  ingedrukt tot de chromebook is opgestart.

  5. Als dit het probleem niet heeft opgelost, contacteer dan de ICT dienst.

Mijn chromebook zit vast. Wat moet ik doen?

  1. Druk de aan/uit knop in voor 15 seconden.
  2. Start de chromebook opnieuw op.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x